In juni 2015 heeft Prins InjectorCare geïntroduceerd waarmee inmiddels al vele successen zijn geboekt. Het is bewezen dat gasinjectoren zeer effectief gereinigd worden door toepassing van de InjectorCare (non-aggressive). Tevens is het bewezen dat InjectorCare een reinigend effect heeft op het benzine systeem en de verbrandingsruimte.
Wat:
Onderzoek heeft aangetoond dat sommige DI
motortypes gevoelig zijn voor vervuiling van de verbrandingsruimte en de
nozzle/tip van de benzine-injectoren. Er zijn meerdere factoren die
deze vervuiling veroorzaken. Hierbij valt te denken aan: oliedamp uit
het carterventilatiesysteem, slechte brandstofkwaliteit, een vervuild
inlaattraject en inlaatkleppen (negatief effect op de luchtstroom en
gelaagde mengselvorming opbouw) etc. DI injectoren hebben zeer
nauwkeurige/kleine gaatjes in de nozzle (injector tip) die verstopt
kunnen raken door koolafzetting.
Effect:
De koolafzetting op de injector nozzle
heeft een negatief effect op het sproeipatroon en de brandstofopbrengst
(flow). Mogelijke effecten op de auto zijn te herkennen aan één of
meerdere van de onderstaande punten:
Hoe te behandelen:
Vervuiling kan behandeld en voorkomen worden.
Behandeling:
-
In het geval dat de benzine injectoren vervuild zijn, adviseren wij om 2
flesjes Prins InjectorCare toe te voegen aan de benzinetank samen met
ongeveer 30 liter benzine.
Preventief:
- Prins adviseert om één flesje Prins InjectorCare
(325ml) toe te voegen aan elke 50 liter benzine die getankt wordt. Dit
komt neer op ongeveer 1 flesje per 10.000km.
Opmerking: In het geval dat injectoren zeer ernstig vervuild zijn, bestaat de kans dat een chemische reiniging niet meer voldoende effect heeft. In dat geval dienen de injectoren mechanisch gereinigd te worden.
Terug naar overzicht